بهره وری فردی

ده قانون برای افزایش بهره وری فردی

ده قانون برای افزایش بهره وری فردی:

 

زنگ تفریح های منظم داشته باشید :

این کار تمرکز، خلاقیت و حافظه را افزایش می دهد. کا رکردن بی وقفه در دراز مدت باعث استرس، خستگی و تصمیمات غلط میشود.برای افزایش بهره وری فردی در زمانهای مشخص یک استراحت کوتاه داشته باشید.

خوردن قورباغه:

بقول مارک تواین: “اگر اولین کارتان در صیح خوردن یک قورباغه زنده باشد مطمئن باشید هیچ چیز بدتر از آن در بقیه روز برایتان رخ نمی دهد.”. “قورباغه زنده ” در اینجا مهمترین وظیفه در لیست کارهای شماست.  انجام کار اصلی در اول وقت هر روز صبح بهره وریتان را افزایش میدهد. اگر بیش از یک کار مهم دارید، با دشوار ترین آنها شروع کنید. آنرا بلافاصله شروع کرده وادامه دهید تا تمام شود.

از انجام همزمان چند کار اجتناب کنید :

انجام چند کاربصورت همزمان ، بهره وری را تا 40٪ کاهش می دهد. چند کار همزمان باعث کاهش تمرکز شده، حافظه کاری را مختل کرده و فشار و خستگی ذهنی را افزایش می دهد. بهره وری خود را با تمرکز بر تنها یک کار در یک زمان افزایش دهید. برای افزایش راندمان کاری، مرتبا الویت بندی کارهایتان را ارزیابی کنید.

از “قانون دو دقیقه” تبعیت کنید :

اگر یک کار معوقه دارید که می تواند در عرض دو دقیقه تکمیل شود، آن را بلافاصله انجام دهید. در مورد کارهای روزانه مانند پاسخ دادن به ایمیل، مرتب کردن رختخواب، شستن ظروف و غیره فکر کنید. این استراتژی  می تواند با بهره گیری از حذف تعویق و کمک به انجام وظایف بیشتر در یک روز، بهره وری شما را بهبود بخشد.

هر شب برای روز بعد برنامه ریزی کنید:

To Do List، یک ابزار بهره وری عالی است. به شما کمک می کند که سازمان یافته و متمرکز باشید.. ایجاد یک لیست کار در ذهنتان قبل از خواب باعث میشود تا صبح  برنامه ریزی قبلی   شروع کنید. لیست کارهای شما نباید بیش از دو یا سه مورد را شامل شود. آن را واقع بینانه و ساده نگه دارید.

از زمان مرده خود بدرستی استفاده کنید:

در هنگام رفت و برگشت به محل کار، انتظار در فرودگاه، مطب دکتر ، … به جای اینکه زمان خود را در رسانه های اجتماعی بیهوده سپری کنید ، وقتتان را برای کسب دانش بیشتر بکار ببرید. کتاب و مقالات انگیزشی بخوانید . به یک پادکست گوش بدهید. از این زمان برای برنامه ریزی کارهای مهم استفاده کنید. به ایمیلهایتان پاسخ دهید.

محل کارتان را مرتب نگهدارید: 

افرادی که دارای فضای کاری بهم ریخته هستند کارایی کمتری داشته و کلافه هستند. شلختگی توانایی مغز شما برای تمرکز و پردازش اطلاعات را محدود می کند. این امر  به نوبه خود، باعث افزایش استرس و خستگی میشود. با خلاص شدن از همه اقلام غیر ضروری و اختصاص یک مکان مناسب به هر چیز شروع کنید. بهترین راه  آنست که  در خاتمه کار روزانه میز کار خود را مرتب و تمیز کنید.

نوتیفیکیشنها  را حذف کنید :

آمریکاییها تقریبا یک چهارم روز کاری خود را صرف مرور رسانه های اجتماعی برای فعالیت های غیر مرتبط با کار می کنند.  چک کردن مداوم گوشی باعث کاهش بهره وری است.. زمان وب گردی خود را محدود کنید. همچنین، هشدارهای برنامه های تلفن همراهتان را غیرفعال کنید تا حواستان را پرت نکنند.

لیستی از کارهایی که نباید انجام شوند ایجاد کنید :

Not To Do list. لیستی از تمام فعالیتها و عادات غیر مولدی که وقت شما را بهدر میدهند تهیه کنید.  آنها را انجام ندهید. کارهایی که در راستای اهداف کاری و شخصی شما نیستند را ثبت  و متوقف کنید.

خواب کافی داشته باشید :

هفت تا نه ساعت خواب شبانه برای سلامتی جسمی و روانی شما بسیار مهم است.  بیش از 30٪ افراد 20 تا 39 ساله و 40٪ از افراد بین 40 تا 59 ساله کمتر از میزان توصیه شده میخوابند.محرومیت از خواب باعث کاهش کارایی شده و ضریب خطا را افزایش میدهد. استراحت کافی ، خلق و خو را بهبود داده و خلاقیت را افزایش می دهد، استرس را کم کرده و حافظه و تمرکز را بهبود می بخشد.

منبع : فوربس

ترجمه و تلخیص : مهدی برهان پور